Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Anna-Seaske Postma - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Anna-Seaske Postma - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Door: Anna-Seaske

Blijf op de hoogte en volg Anna-Seaske

06 December 2019 | Nederland, Bergum

Hoi allemaal,

Zoals jullie weten ben ik afgelopen januari begonnen met een opleiding. Meteen op deze eerste schooldag werden we (ik) enthousiast gemaakt over de mogelijkheid om stage te lopen in het buitenland. Ik heb mij vervolgens aangemeld voor een bijeenkomst hierover. Ik wilde hier natuurlijk graag meer over weten. Tijdens en na deze bijeenkomst was ik helemaal om. Helemaal na het zien van foto's en het horen van verhalen van mevrouw Tr. 'Vroegah', toen ik nog ietsje jonger was heb ik de kans nooit gepakt om te gaan reizen. Nu ga ik deze keer maar 3 weken maar het is voor mij een bijzonder iets. Sommigen mogen denken dat ik het allemaal een béétje overdrijf, maar dat kan mij even lekker helemaal niks schelen. Ik doe misschien alsof ik een halfjaar wegga en ik geniet ontzettend van deze voorpret. Toen ik thuiskwam heb ik Thomas hier enthousiast over verteld en het eerste wat deze lieverd zij was; dit moet je altijd doen, wat zijn nou 3 weken!? Dit wordt je aangeboden! Na dit gesprek heb ik mevrouw Tr. gelijk een mailtje gestuurd dat ik heel graag wilde stagelopen in Finland en benieuwd was naar de vervolgstap.

14 november heb ik samen met een klasgenootje die ook naar Finland gaat een vervolggesprekje met mevrouw Tr. gehad over de volgende stap in dit proces ernaar toe. De vervolgstap was het maken van een (engelse!!) motivatiebrief inclusief CV en foto. Deze ben ik natuurlijk bij thuiskomst meteen enthousiast gaan maken. Ik ben redelijk goed in engels maar hier en daar is nog wel wat te verbeteren. Dit is dan ook gedaan door mijn privémeester Thommy. De brief is opgestuurd naar mevrouw Tr. en na enkele aanpassingen heb ik toch echt op enter gedrukt en deze motivatiebrief naar de contactpersonen Finland gestuurd.
Ik ga overigens niet samen met mijn klasgenootje naar Finland. Ik ga in mei, zij gaat een periode later. Ik heb er ook bewust voor gekozen om alleen te gaan. Ik denk dat je automatisch naar elkaar toetrekt als je samen gaat. Niet dat hier iets mis mee is, maar het lijkt mij een leerzame ervaring om dit alleen te gaan doormaken. Ik heb er veel zin in. Het is nu wachten op het èchte akkoord vanuit Finland.

Fingers crossed!

Ik ga jullie via deze site op de hoogte houden. Dus als je het leuk vind, kijk mee en geniet ervan, net zoals ik dit (nu al) doe!

Leafs Seas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna-Seaske

Actief sinds 06 Dec. 2019
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 588

Voorgaande reizen:

11 Mei 2020 - 02 Juni 2020

Stage in Finland

Landen bezocht: