Hoe het er nu voor staat - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Anna-Seaske Postma - WaarBenJij.nu Hoe het er nu voor staat - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Anna-Seaske Postma - WaarBenJij.nu

Hoe het er nu voor staat

Door: Anna-Seaske

Blijf op de hoogte en volg Anna-Seaske

05 Januari 2020 | Nederland, Bergum

Hallo allemaal,

Allereerst voor iedereen een heel gelukkig en gezond 2020! Ik hoop dat jullie net als ik hele fijne kerstdagen en een gezellig uiteinde hebben gehad. Wij vieren met ons gezin altijd kerst inclusief lootjes trekken en cadeautjes met een surprise en/of gedicht.
Voorheen gingen we altijd gourmetten. Dit jaar hebben we het helemaal anders gedaan en hebben we allemaal een gang gemaakt.
Mijn broer Tjitze en zijn vriendin hebben het voorgerecht gemaakt, mijn ouders het hoofdgerecht en Thomas, mijn broer Gerrit en ik hebben het toetje(s) gemaakt. Het was heerlijk en erg leuk.
Tijdens het eten hebben we zo nu en dan cadeautjes onder de rijk gevulde boom vandaan gehaald.
Mijn lieve vriendje Thomas had mijn lootje en ik heb van hem de reisjournal van Geraldine Kemper gekregen. Deze had ik op mijn lijstje staan om mee te nemen naar Finland. Ik ben hier dan ook super blij mee! Als verrassing kreeg ik van mijn schoonzus en broer nog een boekje van Finland met allemaal in's & out's over Finland.
De rest van mijn cadeautjes waren ook helemaal geweldig, we hebben weer van alles extra gekregen van heit en mem, superlief en leuk :).
Tweede kerstdag moest ik eerst stagelopen en na het stagelopen stond er allemaal lekkers op ons te wachten bij mijn schoonouders. We zijn hier deze avond heerlijk met zijn allen aan het gourmetten geweest met een potje sjoelen en 30 seconds na, erg gezellig :).

De stand van zaken wat betreft stage is nog steeds hetzelfde. Ik heb mijn motivatiebrief en CV nogmaals naar Finland gestuurd en ondertussen nog een mail adres van mevrouw T. gekregen om mijn brief naartoe te sturen.
Tot nu toe heb ik nog geen reactie maar ik hoef me hier geen zorgen over te maken en dit doe ik dan dus ook niet. (ok, de mensen die mij kennen weten dat ik hier toch wel een beetje van in de vlekken schiet). Maar dit is dus tegelijkertijd een mooi leerproces voor mij.
De afgelopen 2 weken had ik vrij van school op donderdag. Komende donderdag zijn de 'knyntsjedagen', echt weer voorbij en moet ik weer naar school.
Ik ga deze of komende week even met mevrouw T. afspreken om te kijken naar een vervolgstap. Het is toch wel fijn om bevestiging van mijn stageplek in Järvenpää te krijgen om zeker te zijn dat mijn stage in Finland doorgaat!
Tot die tijd wacht ik rustig (en een beetje gespannen) op reactie vanuit Finland.
Ik kan me voor nu prima vermaken en alvast kijken welke alcoholische versnapering in Finland populair is, van wat voor eten de Finnen houden en of er een leuk festival rond die tijd in de buurt is.
Heel misschien ga ik nog een lang weekend naar Fins Lapland maar hier ben ik nog niet over uit. Dit was het voor nu.

Een fijne dag of zoals de finnen zeggen;
Hyvää päivänjatkoa!

  • 05 Januari 2020 - 21:25

    Tjitze Postma:

    Hi lieve zus!
    Goed bezig en leuk gedaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna-Seaske

Actief sinds 06 Dec. 2019
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 597

Voorgaande reizen:

11 Mei 2020 - 02 Juni 2020

Stage in Finland

Landen bezocht: